Amire nyáron sokkal jobban kell figyelni

Brjeska Dóra 2014. július 11.
Megosztás:

Azt hiszem nekünk - akik úgymond betegek vagyunk - a tavasz és a nyár kell, hogy a kedvenc évszakunk legyen. Csicseregnek a madarak, gyönyörűen süt a nap, finom meleg van, és annyit ücsöröghetünk a szabadban, amennyit jó esik. Sokkal jobb ilyenkor gyógyulni, mint szürke hidegben, hiszen minden sokkal vidámabb, jóval könnyebb nekünk is pozitívan állni a helyzethez. Viszont vannak dolgok, amikre nekünk jobban oda kell figyelnünk, mint azoknak, akik egészségesek. Pontosan két ilyen van: a nap és a meleg. A két legjobb dolog.

Beszéljünk először a napról. Vannak, akik ezt nem tartják fontosnak, de azért lássuk be, bármilyen daganatellenes kezelést kapunk, annak hatása van mindenre, így a bőrünkre is. Én azt mondom, van elég bajunk, minek még csinálni, és állítólag már nem divat a barnaság sem.

Kemoterápiás kezelések alatt és után jó pár hónapig nem ajánlott napra menni. Ilyenkor nem csak immunrendszerünk gyengébb, bőrünk is sokkal érzékenyebb. Amellett, hogy sokkal könnyebben ég meg rövid idő alatt is, foltos is lehet, de én már kiütést is észrevettem, a károsodások pedig később is okozhatnak problémákat.

Tulajdonképpen a legjobb, ha megpróbálunk tartózkodni a közvetlen napfénytől, de ez elég nehéz. Szóval próbáljunk meg úgy öltözni, hogy a lehető legnagyobb felületet védjük a naptól, ezt lehet nagyon divatosan is, és mindig használjunk magas faktorszámú fényvédő krémet.

Ha a kezelés csak sugárterápiából áll, akkor a kezelt területet kell védeni, hiszen az amúgy is naponta ki van téve az erős sugárzásnak. Ezek a területek ugyan legtöbbször a ruha alatt vannak, de a biztonság kedvéért nem árt itt sem a fényvédő, mert a ruha anyaga is átengedi a sugarakat.

A másik, amire oda kell figyelni, a meleg. Sajnos a mindenféle gyógyszerek hatására előfordulhat, hogy nem bírjuk olyan jól a meleget, mint esetleg korábban. Ez saját tapasztalat. A kezelések alatt még télen is előfordult, hogy ha valahol jobban fűtöttek, vagy túl nagy volt a tömeg, úgy éreztem mintha az agyam forrna, és ezt most is gyakran érzem.

Tehát, hogy elkerüljük a rosszullétet és esetleg az ájulást, igyunk megfelelő mennyiségű folyadékot. Mindig mindenhol legyen hűtött innivaló, lehetőleg víz nálunk. A legpraktikusabb - nekem is van - egy kulacs, amibe hűtőrudat lehet tenni. Ha valaki nem tud sokat inni, ahogy én sem, akkor nagyon jók a jeges fagyik vagy a jégkása is, mert tulajdonképpen ezek is folyadéknak számítanak.

Így készíts jégnyalókát otthon:

  • Kell hozzá 100%-os gyümölcslé és méz.
  • Annyit kell tenned, hogy a gyümölcsléhez adsz egy kis mézet, mert fagyasztva savanyúbbnak fogod érezni, aztán jégkrém formákba öntöd, és lefagyasztod.
  • Fájdalomcsillapító és agyhűtő hatása felbecsülhetetlen.

Még több praktikus ötlet nyárra a blogomban:

http://fulesodu.blogspot.hu/2014/04/suss-fel-nap.html

Tisztelt Olvasónk! Felhívjuk a figyelmét, hogy anyagaink tájékoztató és ismeretterjesztő jellegűek, így nem adhatnak választ minden olyan kérdésre, amely egy adott betegséggel vagy más témával kapcsolatban felmerülhet, és főképp nem pótolhatják az orvosokkal, gyógyszerészekkel vagy más egészségügyi szakemberekkel való személyes találkozást, beszélgetést és gondos kivizsgálást.

Ajánló