Az Európai Gyógyszerügyi Hivatal felülvizsgálta az HPV-vakcinák mellékhatásait

Kétféle feltételezett mellékhatásnál sem igazolódott, hogy a HPV oltás miatt megnövekedne a gyakoriságukKétféle feltételezett mellékhatásnál sem igazolódott, hogy a HPV oltás miatt megnövekedne a gyakoriságuk
Daganatok.hu 2015. november 18.
Megosztás:

Az Európai Gyógyszerügyi Hivatal nem állapított meg ok-okozati kapcsolatot a HPV-ellenes oltások és a komplex regionális fájdalom-szindróma, illetve a szívfrekvencia-növekedés (poszturális ortosztatikus tachikardia szindróma) között, így nem módosították az alkalmazási előiratokat.

Az Európai Gyógyszerügyi Hivatal (EMA) felülvizsgálta a humán papillomavírus (HPV) elleni oltások biztonságossági- és mellékhatásprofilját.

Az EMA 2015 júliusában, Dánia kezdeményezésére indította a HPV-ellenes vakcinák felülvizsgálatát. A vizsgálat tárgya az egyes jelentések szerint ritkán, de valószínűsíthetően az oltásokhoz köthetően előforduló komplex regionális fájdalom szindróma (complex regional pain syndrome, CRPS), illetve poszturális ortosztatikus tachikardia szindróma (postural orthostatic tachycardia syndrome, POTS) volt.

A CRSP során krónikus fájdalom, duzzanat és bőrelváltozások lépnek fel. POTS esetén a szívfrekvencia jelentősen megnövekszik, illetve szédülés, ájulás, fej- és mellkasi fájdalom, valamint gyengeség jelentkezik.

A CRPS és a POTS azonban nem olyan tünetek, amik kizárólag a HPV-oltásokkal hozhatók kapcsolatba - írja a PharmaOnline cikke az EMA legújabb vizsgálatára hivatkozva. Eszerint szerint nincs arra mutató jel, hogy a HPV-oltások miatt a CRSP és POTS esetek száma jelentősen növekedne.

A 10 és 19 év közötti lányoknál például - akiknél az oltás felvétele javasolt - 1 millió főre vetítve évente mintegy 150 POTS-os esettel lehet számolni - HPV-oltás nélkül is.

(PharmaOnline)

Tisztelt Olvasónk! Felhívjuk a figyelmét, hogy anyagaink tájékoztató és ismeretterjesztő jellegűek, így nem adhatnak választ minden olyan kérdésre, amely egy adott betegséggel vagy más témával kapcsolatban felmerülhet, és főképp nem pótolhatják az orvosokkal, gyógyszerészekkel vagy más egészségügyi szakemberekkel való személyes találkozást, beszélgetést és gondos kivizsgálást.

Hírek az Avemarról:

Ajánló